طريقة شحن كارت فودافون وأسعار كروت الشحن 2022

طريقة شحن كارت فودافون سؤال يطرحه عملاء فودافون الجديد دائما حيث ينسى معظم المستخدمين الجديد اكواد شحن فودافون ويبحث معظم العملاء لشحن كارت فودافون  أو أيضا باللهجة المصري  “ازاى اشحن كارت فودافون ” خصوصا أن شركة فودافون تعتبر من أكبر شركات الاتصالات في مصر وتستحوذ الشركة على شريحة كبيرة من العملاء المستخدمين لخدمات الاتصالات فهي تعتبر من أقدم وأهم شركات الاتصال في مصر ويستخدم أغلب المستخدمين للاتصال كروت شحن فودافون من أجل شحن الموبايل للمكالمات او لخدمات الانترنت او لدفع اشتراك خدمة معينة .

 كروت شحن فودافون وكود الشحن
شحن فودافون

و دائما ما تسعى شركة فودافون علي ارضاء عملائها وتوفير وتسهيل عليهم جميع الخدمات فهي تقدم أفضل و أبسط الطرق وسوف نقدم لكم اليوم من خلال موقعنا كامب فون شرح مفصل لطرق شحن كارت رصيد فودافون لجميع الفئات و شحن كارت فودافون في حالة الأرقام غير الواضحة ونقدم لكم  ايضا جميع أسعاركروت شحن فودافون و أسعار كروت الفكه وقيمة كل كارت وإليكم التفاصيل.

 

أسعار كروت شحن فودافون وكود الشحن

كيفية شحن كارت فودافون من اكثر العبارات بحثا من قبل عملاء فودافون ولكن يوجد العديد من طرق شحن كروت فودافون التي سوف نوضحها لحضرتكم بالتفصيل وذلك للتسهيل على عملاء فودافون، اولا عملية شحن الكارت للموبايل  وما يسمي بشحن رصيد فودافون سريعا ويعتبر كود الشحن الموجود في كارت الشحن هو الطريقة الشائعة والمستخدمة و يعتمدها الكثير عند الشحن وتتم عملية الشحن من خلال رقم الكارت المكون من أربعة عشر 14 رقماً بعد خدش الكارت من أجل إظهار رقم الشحن المسجلة على الكارت فهي تمثل أرقام سرية خاص بصاحب الكارت فقط.

  • لشحن كارت فودافون عن طريق ادخال كود شحن رصيد شبكة فودافون التالي:

*858* كود الشحن المكون من أربعة عشر 14 رقماً #

  • بعد طلب الكود سوف يتم اضافة الرصيد تلقائياً بالقيمة التي تم شراؤها ويتم إرسال لك رسالة من قبل شركة فودافون تتضمن قيمة الرصيد.
  • كما يمكنك شحن كارت فودافون أيضا عن طريق الاتصال ب 858 ويتم تخيرك بين اللغة العربية و اللغة الإنجليزية وبعد ذلك يتم اختيار رقم 1 شحن الكارت وبعد وذلك تتدخل الأربعة عشر رقماً ويتم شحن الكارت مباشرة.
  • يمكنك شحن كارت فكه فودافون بنفس الطريقة ويسال ايضا المستخدمين عن “ازاى اشحن كارت فكه فودافون” حيث ان مفتياح الشحن لفودافون ثابتة نفس الكود في الاعلي.
  • يوجد أيضا طريقة آخرى لشحن وذلك عن طريق تطبيق أنا فودافون ويمكنك تحميل التطبيق
  • من هنا 👇👇وليك 400 ميجا هدية ايضا من فودافون نت مجاني.

طريقة لشحن كارت فودافون لرقم اخر

يمكنك شحن كارت فودافون لأي رقم آخر وذلك عن طريق الاتصال ب 858 واختيار اللغة المناسبة لك ثم الضغط على رقم 2 لشحن الكارت لرقم آخر من خلال كروت شحن فودافون ثم تدخل الرقم المراد الشحن له ثم تأكيد الرقم ثم يطلب منك إدخال كود الشحن و يتم ارسال رسالة لك بأنه تم شحن الكارت الرقم الذي أدخلته كما يصل للرقم نفسه رسالة بتفاصيل رصيد كارت الشحن من فودافون.

 

شحن كارت فودافون مخدوش في حالة وجود ارقام غير واضحة

  • نقع في مشكلة دائما عند شحن كارت فودافون غير واضح في حالة وجود ارقام غير واضحة في كارت شحن فودافون ودائما عند خدش كارت الشحن يتم فقد بعض الأرقام من الكود الموجود على كارت الشحن او الأرقام غير واضحة فيمكنك طلب الكود التالي  *858*1#  واختيار اللغة المناسبة لك ثم ادخل أرقام كارت شحن فودافون وعند الأرقام الغير واضحة قم بوضع علامة * مكان الأرقام الغير واضحة ثم ادخل السيريال نمبر الموجود بظهر الكارت ويسألك اذا كنت تريد شحن الكارت الي رقمك او الي رقم آخر وبذلك يتم شحن الكارت ويصلك رسالة بها تفاصيل الرصيد. 
  • كما يمكنك الاتصال ب 888  خدمة العملاء والتواصل معهم وسوف يتم حل المشكلة.

 

كيفية شحن رصيد فودافون من الموقع الرسمي لشركة فودافون

يمكنك بكل سهولة شحن رصيد كارت فودافون سواء لرقمك الشخصي او لرقم شخص اخر من خلال الدخول علي الموقع الرسمي لفودافون واختيار طريقة الشحن باستخدام كريديت كارد اوباستخدام كارت شحن ومن ثم كتابة رقم الموبايل وكتابة كود 14 الرقم الخاص بكارت الشحن الموقع الرسمي لفودافون .

شحن رصيد فودافون من فودافون كاش

من أكثر طرق الشحن انتشارا في الفترات الأخيرة وهي الشحن من خلال فودافون كاش التي تمكنك من شحن الرصيد الي رقمك و إلى أي رقم فودافون آخر كل ماعليكم هو اتباع أحد الطرق التالية .

  • كود شحن الرصيد الي رقمك من فودافون كاش هو اطلب #قيمة الشحن*0*9*  .
  • كود شحن الرصيد الى اي رقم فودافون من فودافون كاش هو اطلب #قيمة الشحنة*رقم الموبايل*3*9* .
  • كما يمكنكم الشحن من فودافون كاش من خلال الاتصال بالكود التالي *9# ثم اختيار الشحن و هنا يمكنك شحن الرصيد او شحن كروت فكه و تحديد إن كنت تريد الشحن الي رقمك أو رقم آخر ثم تحديد قيمة الشحن الذي تريده ثم ادخل الرقم السري المكون من 6 أرقام لإتمام عملية الشحن من محفظة فودافون كاش .

 

كيفية شحن كارت فودافون كارت المارد الأحمر

شحن كارت المارد  يعتبر باقة مصغرة ومميزه قد تكون باقة لمدة ثلاثة أيام او باقة تمتد لمدة 7 أيام وذلك يختلف على حسب قيمة الكارت قد يكون كارت ب 5 جنية او كارت ب 10 جنية ويتم استخدام كارت المارد حسب اختيارك او احتياجك فيمكن أن تستخدمهم دقايق لأرقام فودافون او فليكسات لكل الشبكات وميجابابيتس.

  • شحن كارت المارد 5 جنية :

كارت المارد 5 جنية يعطي لك رصيد بقيمة 3.5 جنية كارت المارد 5 جنية يمتد حتى 3 أيام يمكنك استخدام كارت المارد الأحمر 5 جنية بطريقتين أما 160 دقيقه لفودافون فقط وذلك عن طريق كود الشحن فودافون التالي *858*1* كود كارت الشحن #  أو إذا كنت تريد شحن كارت مارد 5 جنية 160 فليكس تقدر تستخدمهم لجميع الشبكات او ميجابايتس وذلك عن طريق الكود التالي  *858*2* كود كارت الشحن #.

  • شحن كارت المارد 10 جنية :

كارت المارد 10 جنية يعطي لك رصيد بقيمة 7 جنية يمكنك استخدام كارت المارد الأحمر 10 جنية بطريقتين أما 450 دقيقه ,لفودافون فقط وذلك عن طريق كود الشحن فودافون التالي *858*1* كود كارت الشحن #  أو إذا كنت تريد شحن كارت مارد 5 جنية 450فليكس تقدر تستخدمهم لجميع الشبكات او ميجابايتس وذلك عن طريق الكود التالي  *858*2* كود كارت الشحن # كارت المارد 10 جنية يستمر لمدة أسبوع من تاريخ الاشتراك في الباقة.

 

طريقة شحن كارت المارد الأحمر من الرصيد

اذا كان لديك رصيد في هاتفك وتريد شحنه الي كارت مارد 3.5 جنية رصيد او كارت مارد 7 جنية رصيد ف الخط لابد من تواجد قيمة الكارت التي تريد شحنه في رصيد خطك فإذا كنت تريد شحنه دقايق لفودافون يتم طلب الكود التالي *858*11# اما اذا كنت تريد أن تشحن كارت المارد فليكسات لكل الشبكات و ميجابايتس وذلك عن طريق الكود التالي *858*12#.

 

اسعار كروت الشحن فودافون

  • فئة كارت ال 5 جنية يباع في السوق بقيمة 5 جنية او قد يباع بقيمة 6 جنية في بعض الأماكن ويعطي لك رصيد بقيمة 3.5 جنية رصيد.
  • فئة كارت ال 10 جنية يباع في السوق بقيمة 10 جنية او قد يباع بقيمة 11 جنية في بعض الأماكن ويعطي لك رصيد بقيمة 7 جنية رصيد.
  • فئة كارت ال 15 جنية يباع في السوق بقيمة 15 جنية او قد يباع بقيمة 16 جنية في بعض الأماكن ويعطي لك رصيد بقيمة 10 جنية رصيد.
  • فئة كارت ال 25 جنية يباع في السوق بقيمة 25 جنية او قد يباع بقيمة 26 جنية في بعض الأماكن ويعطي لك رصيد بقيمة 17.5 جنية رصيد.
  • فئة كارت ال 50 جنية يباع في السوق بقيمة 50 جنية او قد يباع بقيمة 52 جنية في بعض الأماكن ويعطي لك رصيد بقيمة 35 جنية رصيد.
  • فئة كارت ال 100 جنية يباع في السوق بقيمة 100 جنية او قد يباع بقيمة 105 جنية في بعض الأماكن ويعطي لك رصيد بقيمة 70 جنية رصيد.

اكواد فوادفون المختصرة 2024

اكواد فوادفونالكود
كود فودافون معرفة آخر مكالمة لم تصلك*150#
كود فودافون معرفة التاريخ و الوقت*100#
كود فودافون معرفة رقم الهاتف*878#
كود فودافون معرفة الرصيد المتبقي*868*1#
كود فودافون شحن كارت فودافون*858*رقم الكارت #
كود فودافون خدمة التجوال*888*5#
كود فودافون خدمة لايف*888*4#
كود فودافون خدمة سلفني شكرا*888*3#
كود فودافون خدمة كلمني شكرا-لرقم فودافون*505*رقم الموبايل #
كود فودافون خدمة كلمني شكرا - لأي شبكة آخري*506*رقم الموبايل #
كود فودافون خدمة الكول تون*055*كود الكول تون #
كود معرفة رقم خط فودافون# 878*
خدمه عملاء فودافون888
رصيد فودافون بيزنس247#*
خدمه عملاء فودافون كاش7000
لمعرفه فروع فودافون كاش9#*9*
تحويل الأموال من فودافون كاش#المبلغ* الرقم*7*9*
رقم خدمة عملاء فودافون من أي رقم أرضي16888
رقم خدمة عملاء فودافون ADSL0225292828
باقات الإنترنت# 2000*
تشغيل خدمة فودافون كاش5#*9*
تفعيل خاصية انتظار المكالمات # 43*
جدول يوضح بعض اكواد فودافون المختصرة والني يحتاج اليها الكثير من العملاء

أسعار كروت شحن فودافون فكة

  • كارت شحن فودافون فكة ب 2 جنية يعطيك 30 وحدة تستخدمهم دقايق او ميجابايتس لمدة 24 ساعة كود شحن كارت فكة فودافون من الرصيد #200*9*
  • كارت شحن فودافون فكة ب 4 جنية يعطيك 175 وحدة تستخدمهم دقايق او ميجابايتس لمدة 24 ساعة كود شحن كارت فكة فودافون من الرصيد #400*9* 
  • كارت شحن فودافون فكة ب 6 جنية يعطيك 175 وحدة تستخدمهم دقايق او ميجابايتس لمدة 24 ساعة  300 وحدة كود شحن كارت فكة فودافون من الرصيد #600*9* 
  • شحن كارت فودافون فكة 8 جنيه الجديد كارت الفكة ب 8 جنية بيشبرقك لمدة 4 أيام ويعطي لك 350 وحدة شحن كارت فكة فودافون من الرصيد #800*9* 

قدمنا لحضرتكم طريقة شحن كارت فودافون وكود شحن  وجميع اسعار كروت شحن   لمزيد من عروض وخدمات فودافون ولمعرفة اخر العروض والباقات الخاصة  العالمية نرجو زياراة موقعنا لمعرفة كل جديد.